מוות רחום (מרסי קילפטריק 1#) - קנדרה אליוט

☆☆☆

עובדות חיוביות שעוררו את החשק שלי לקרוא:
✔️ מדובר בספר מתח.
✔️ הוא יהפוך לסדרה שתופק בחברת ההפקות של אלן דג'נרס.
✔️ הוא ספר המתח הראשון שיוצא בהוצאת אהבות.
✔️ הדירוג שלו בגודרידס הוא 4.2 עם מעל ל40,000 מדרגים.


ומה קרה בפועל?
נטשתי את הספר אחרי 40%.

על מה ולמה?
קלישאות:
כן חברים, גם בספרי מתח יש קלישאות, והרשו לי למנות לכם אותן:
✖️ בלשית מתבודדת עם עבר אפל נקראת לחקור מקרה רצח בעיירה שכוחת אל.
✖️ זו כמובן העיירה בה היא גדלה.
✖️ בעודה חוקרת את מקרה הרצח, השדים מהעבר שלה חוזרים אליה ומציפים אותה.
✖️ היא מאד חכמה, יודעת הכל, מסיקה מסקנות - אבל היא סודית ולא חולקת את המקורות.
✖️ היא מאד מוזרה, ואף אחד לא מספיק קרוב אליה כדי להבין אותה.

באיזשהו אופן, כל הזמן נזכרתי ב"חפצים חדים", שהפך גם הוא לסדרה שעונה בדיוק על אותן הקלישאות.

בנוסף לכל אלו, הספר איטי מאד.
הגעתי כמעט עד לחצי, ולא היו מספיק תגליות שירתקו אותי, שיגרמו לי לרצות עוד ועוד.
לא התחברתי לאף דמות ובאיזשהו שלב הבנתי שגם התעלומה עצמה לא מעניינת אותי.
אז נטשתי אותו.

אופטימיות:
הסדרה תהיה הצלחה, כי זו אלן דג'נרס.
אני מאמינה שההימרחות של העלילה בספר תתבטא פחות בסדרת הטלוויזיה.
כשהסדרה תעלה לדעתי נראה את הספר מככב ברשימת רבי המכר ואני אהיה מאושרת שקהל שאוהב מתח, יקרא ספר שראה אור בהוצאה רומנטית ואולי ינסה עוד ספרים של ההוצאה.

לסיכום:
קלישאות ואני לא הולכות יחד. 
אני צריכה להרגיש איזה חיבור לאיזושהי דמות - ולא היה לי את זה פה.
ספר מתח צריך לסקרן אותי ולגרום לי לרצות עוד ועוד - פה ממש פיהקתי לאורך הקריאה.
1.5 כוכבים.

מדובר בסדרה של 6 ספרים, מרסי, הגיבורה הראשית תככב בכולם - אבל כל פעם עם מקרה אחר שאותו תחקור.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee