בחברת נערות - מרב אריה

את הספר הזה קראתי טרם יציאתו כחלק מקבוצת ביקורת.

ספר מעניין זה ספר שמעורר דיון והספר הזה עשה את זה ובגדול!

בחברת נערות, מספר את סיפור התבגרותן של שתי נערות בנות 15 בשנות ה80.
האחת, מנדי, ילדה שמנמונת עשירה שמוצלחת מאד בלימודים. השנייה, טליה, בת של תופרת שלא יודעת מיהו אביה.

הסיפור מתקדם במקביל, פרק על טליה, פרק על מנדי.
אמא של טליה אובססיבית לגבי המשקל שלה ושולחת אותה למחנה בסגנון לרדת בגדול.
טליה חוברת לילדה היפית/ פריקית על כל המשתמע מכך.

הכתיבה של מרב אריה יוצאת מהכלל בעיניי, היא כותבת בשפה גבוהה מאד אבל מצליחה לשלב בוטות חריפה. הניגוד החד בין השתיים יוצר כתיבה ייחודית שלא יצא לי להתקל בדומה לה.

חשוב לציין שמדובר בספר מאד בוטה (לא אירוטי למי שתהה). עם תיאורים מפורטים (לאו דווקא של מין - למשל של הקאות וסמים). הסופרת לא חוסכת מהקורא ואני מאד אהבתי את זה.

נקודה לשיפור, לטעמי הוא טיפה הוליוודי מידיי. הוא מאד קיצוני ובקלות יכולתי לדמיין אותו על המסך הגדול של הקולנוע, שזה נהדר מצד אחד. אבל מהצד השני אני רוצה לקרוא ספר ולא סרט.

שאלת קהל היעד עלתה הרבה בקבוצת הביקורת, חלק גדול מהגברים טענו שהוא מתאים לנשים, בעיקר שהן נערות או אמהות לנערות. החלק השני של הגברים הזדהה עם אחד הסיפורים (לרוב בגלל ידידה מהעבר) ומאד נהנה.

אני חושבת שהספר הזה מצויין. זהו ספר הביקורים של מרב אריה ואין לי ספק שצפוי לה עתיד מבטיח.
ואני ממליצה עליו לכולם, ממש לא לנשים בלבד. 


אם אתם מעוניינים בסיפור התבגרות שונה לחלוטין,  מתון, אמיתי והכי לא הולווידי - זה הספר בשבילכם


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee