רשת שקרים - מרדית ויילר


זה לא סוד שלא "נפלתי ברשת" של הספר הראשון. הוא היה כל כך תבניתי, לא מחדש, כתוב סבבה (כן, סבבה) אבל משעמם.
ואז הגיעו ההמלצות: "תקשיבי בספר השני הכל מתהפך!! את חייבת להמשיך!!!".
בסדר, המשכתי.

תזכורת קטנה:
אריקה, יזמית צעירה מנהלת חברה חדשה וצעירה המתמחה באופנה. המשקיע שלה, בלייק לנדון, האקר עם עבר מפוקפק, כיום מנהל חברת ענק. הוא עשיר, חתיך וטוב במיטה. 

ומה שחשבתי...
הסוף של הספר הראשון בהחלט גרם לי לחשוב שהספר הזה הולך להתקדם לאנשהו. אבל הייתי צריכה לעבור 50% ממנו עד שבכלל טרחו להתייחס לסוף של הספר הראשון.
הספר השני מתחיל כאילו כלום לא קרה, ממשיך לעסוק בעניניי הכלום של זוג מספר אירוטי (סקס, סקס, סקס) ובעיקר מכניס אותי לתבנית שמשעממת אותי לגמרי.

ועד שהסוף הדרמטי של הספר הראשון סוף סוף זכה לטיפול הוא היה מינימלי ומשעמם. חבל, כי זה היה מקום מצויין לפתח את העלילה למקום קצת שונה.

ואז... נעשה ניסיון נואש של הסופרת לדחוס בספר דרמות ככל הניתן על מנת לייחד אותו מכלל הספרים בז'אנר. אין לי בעיה עם דרמות, אבל דרמות מאולצות בסגנון "אני לא אספר לו ואספוג הכל כדי שלא יפגע", יכולות להוציא אותי מדעתי.
שלא לדבר על זה שהן תמיד מערבות סחיטה, והסחיטה תמיד כרוכה בפרידה כפויה ובשברון לב. אבל לא, היא לא תספר.
דרמה ועוד דרמה ועוד דרמה והכל מתבסס על גיבורה ראשית שאמורה להיות חכמה ובוחרת בפתרונות הכי לא-חכמים, רק כדי שבספר יהיה עניין.

אז איך הוא ביחס לראשון? באמת יותר טוב. 
הוא פשוט מכיל בתוכו קצת יותר מהספר הקודם. 

הכתיבה זורמת, את זה אי אפשר שלא להזכיר. 
והסיפור ה"תבניתי" שנבנה בספר הראשון בהחלט יכול להיות התחלה מעולה למי שרק עושה צעדיה הראשונים בז'אנר.

הוא בינוני. ובשבילי בינוני זה כבר מזמן לא מספיק.
הוא מאולץ, דבר שפעם לא הפריע לי כי לא הייתי מספיק בררנית.

אני חושבת שהשוק בארץ בשל לעלות לשלב הבא, לספרים אפלים, לפנטזיות, לבגידות, לBDSM רע או לכל דבר שהוא לא "גבר עשיר, חתיך וטוב במיטה".

אז למי הוא מומלץ?
למי שאהב את הספר הראשון
למי שרק מתחיל להכיר את הז'אנר הזה
למי שמחפש משהו קליל ולא מעבר

כנראה אני לא אחת מהאנשים האלה...

מה שכן, גם את הספר הזה סיימתי בתחושה של "כנראה שבספר הבא זה ישתפר"...

קריאה מהנה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee