נשבעת בדם - ליליאן סלמה נחום

זהו ספרה השני של לילאן שיוצא לי לקרוא, את הספר הראשון אהבתי, אבל שום דבר לא הכין אותי להפתעה שציפתה לי בספר הזה.

על הספר:
נינה נוימן, שוטרת לשעבר, בורחת לניו יורק כשלנגד עיניה עומדת מטרה אחת ברורה - להעניש את עצמה.
תקרית איומה קרתה לנינה בתקופתה במשטרה, תקרית שהפכה את חייה, פרקה את נישואיה ושינתה את כל התמונה.
היא עובדת לגור עם חברתה הטובה, ענת, מרחיקה את עצמה מהנאות ונותנת למצפון שלה לעשות את שאר העבודה.
אבל נינה פוגשת בלורנזו, ראש המאפיה האיטלקית, אדם מסוכן מאד שיועד לאישה אחרת. ושם הכל משתנה.

"לורנזו הוא העונש שלי, לא עצרו אותי אחרי מה שקרה, אבל אלוהים דאג שאהפוך לאסירה, אסירה לחיים שלמים של אחד הגברים החזקים ביותר"

דעתי עליו:
פחד ליווה אותי במהלך הקריאה, חשש אמיתי, שאאבד את אחת הדמויות הנשיות האהובות עליי. נינה נויימן, אישה חזקה, עקשנית, אמיצה ושונה.
חששתי שנינה תיפול למלכודת האישה המוכרת בספרות הרומנטית ותהפוך לסמרטוט רצפה. אבל לאורך כל 600 העמודים שיש בספר, נינה לא הפסיקה להפתיע אותי.
הערכתי כל מעשה שלה, הזדהתי איתה, ונהנתי לחוות את עלילת הספר דרכה.

" 'וואו' אני אומרת בהתפעלות ובוחנת את הרכב, פורשה שחורה חדשה. 'מה הסיכוי שתתן לי לנהוג?' "

עלילת הספר מקורית בצורה יוצאת דופן, טוויסטים לא צפויים ומאד אמיצים מלווים כל פרק ופרק.
הכתיבה סוחפת את הקורא להרפתקה מיוחדת, שלא סובבת רק סביב האהבה, אלא סביב מלחמה אמיתית - מלחמת המאפיות.

זה סיפור על נקמה, על כבוד, על אהבה ועל משפחתיות. על מוסכמות חברתיות - ועל איך אפשר לנפץ אותן לרסיסים .

הסיפור כתוב מעניה שלי נינה ועיניו של לורנזו לסירוגין, מי שקורא את הבלוג שלי בטח שם לב שזה אחד הדברים שאני פחות אוהבת בספרים.
אבל פה, אפילו נהנתי מזה!
הקפיצה בין נקודות המבט נעשתה בצורה מוקפדת ומחושבת.
העובדה שידעתי מה עובר בראשו של לורנזו, לא פגעה לרגע בדמותו הקשוחה והמחוספסת. ליווינו אותו במבצעים של המאפיה, בדילמות פיקודיות ואנושיות. הדבר דווקא גרם לי להעריך את ראש המאפיה המפוקפק, והקל עליי כקוראת להתחבר לעלילה ולדמויות שבה.

"אמא תמיד הזהירה אותי שיום אחד הפה הגדול שלי יסבך אותי בצרות, אבל לא חשבתי שאסתבך עם איש מאפיה."

דמויות המשנה בספר משמעותיות מאד. את נינה ולורנזו מקיפים אנשים רבים, בעלי תפקידים שונים, שמוסיפים רבדים על גבי רבדים לסיפורם המורכב.
נינה דמות נשית לא סטנדרטית, היא מתחברת לגברי המאפיה והם הופכים להיות חלק בלתי נפרד מחייה. לורנזו נאלץ להתמודד עם העובדה שלנינה יש חברים שהם גברים, וזה נושא מעניין בפני עצמו, כי החברים הם בעצם סוג של עובדים של לורנזו.

"נשבעתי בדם שהמאפיה תהיה תמיד במקום הראשון ואין לי שום כוונה להפר את השבועה"

הובטח לאחרת. יש פה נושא כאוב. לורנזו הובטח לאחרת על מנת לקשור קשרים בין מאפיות ולחזק את המאפיה האיטלקית. נינה היא המאהבת של לורנזו. אהבתי מאד את העובדה שהסופרת לא הקלה את הסיטואציה. יש פה אישה נבגדת והסופרת לא חסכה מאיתנו את המחיר הכבד ששילמה האישה.

"כמו רוב הגברים בעולם שלנו, גם הוא יכול היה להחזיק מאהבת מהצד, או מאהבות. לנשים אין זכות להתלונן או להתערב, הן יודעות את מיקומן בנישואי תועלת"

הספר מלא בדילמות סבוכות, ברומנטיקה לוהטת, בהפתעות, בטוויסטים ובהמון המון מקוריות.

"הוא לא רע אליי, אבל הוא מלאך המוות עבור אחרים."

ללא כל ספק מדובר באחד הספרים הטובים שקראתי.
בעיניי, צריך להעביר אותו לתרגום כמה שיותר מהר.
הוא ברמה אחרת, 
העלילה שונה מכל מה שקיים היום בז'אנר הזה, ואנחנו כקוראים, זכינו לדעתי באחת היצירות היותר מגוונות ומורכבות שיצאו לאחרונה.

לכו לקרוא, הוא באמת מתאים לכולם.
מובטחת לכם הנאה גדולה.

*חייבת לציין, מצאתי מספר טעויות לשוניות בספר, פניתי לסופרת והטעויות תוקנו. היא הייתה קשובה מאד וקיבלה את כל התיקונים.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee