Lost in the Affair - E.K. Blair // איי. קיי. בלייר

★★★★★
זהו סיפור אמיתי.
לא אחד שנח ונעים לשמוע, לא סיפור שיגרום לכם להזדהות עם הגיבורה, אף אחד לא יעשה לכם הנחות - אתם הולכים לקבל מציאות כואבת ולא צודקת.
זהו סיפור של סופרת מוכרת מאד בז'אנר הרומנטי, שמה נשאר בסוד. 
שנתיים אחרי הסיפור המטלטל שעברה, היא החליטה לחלוק אותו. היא פנתה אל הסופרת איי. קיי. בלייר (סדרת "הלוטוס השחור" שלה ראתה אור בעברית), וביקשה ממנה לספר את הסיפור שלה. והיא עשתה את זה מדהים.




על הספר:
טורי (ויקטוריה) היא סופרת מפורסמת בז'אנר הרומנטי, היא נשואה 13 שנים ללנדון, שף מקצועי בשיא פריחתו. הם הורים לשתי בנות קטנות. באחד מכנסי הסופרות שומעת טורי על אתר "Fetlife"', אתר היכוריות לאנשים בעלי פטישים שונים בחיי המין. סופרות רבות השתמשו בו כמחקר לספריהן וטורי מנסה להכנס אליו גם היא. פנייה תמימה לכאורה מהפרופיל ,"אלק107" משנה את חייה והיא נכנסת לפלונטר שאי אפשר לצאת ממנו. רומן, חיים כפולים, כדור שלג ענק של שקרים והרס, המון הרס.


את הספר שמעתי באודיו באנגלית

דעתי עליו:
אמא, חברה וכל מי שמוכן לשמוע:
על הספר המעולה הזה, המליצה לי חברתי דפי (כנסו לבלוג שלה) והיא גם זו שנאלצה לקבל ממני הודעות לאורך כל שעות היום כשהייתי נואשת לשתף חוויות. אבל לא הסתפקתי בדפי, לקריאה הצטרפה אליי גם אמא שלי, שלא מתחברת כל כך לספרים מהז'אנר הרומנטי. שבוע אחרי שסיימנו את הקריאה, אנחנו עדיין מדברות על הספר הזה. שתינו היינו מרותקות וסיימנו אותו תוך ימים בודדים.

כדור השלג:
ההודעה התמימה שהופכת להרבה מעבר לזה מתחילה להתגלגל בשלב מוקדם בספר, אורות אדומים ידלקו אצל הקוראים כבר בעמודים הראשונים.  

החלטות שגויות:
הקסם הגדול בספר הזה בעייני, הוא ההצגה חסרת הרחמים של הגיבורה הראשית. בספרים בז'אנר הרומנטי כשיש איזו בגידה הסופרת עושה הכל כדי להצדיק אותה, שחלילה לא נאבד את אהבתינו לגיבורה. פתאום בן הזוג יהיה מגעיל, הקשר ידרדר - רק שחלילה הקוראים לא יתעצבנו.
אבל פה? אף אחד לא עושה לכם הנחות. הבגידה היא אגואיסטית, לא מוצדקת והרסנית. 
אתם תשבו ותצפו מהצד בטורי הורסת חיים שכולנו חלמנו עליהם ולא תוכלו לעשות דבר.

התמכרות לסם:
טורי מתמכרת לאלק, ובדיוק כמו בסדרות ובסרטים, היא הופכת למכורה מעוררת רחמים. ההתמכרות שלה מתוארת בצורה מבריקה. החולשה כשהיא לא מקבלת ממנו הודעה, פרץ האנדרלין והאקסטזה כאשר היא שומעת ממנו. סדרי העדיפויות שנדפקים (משפחה, קריירה, חברים), הפאטתיות והעולב. ההתמכרות לאלק היא סם שטורי עושה הכל כדי להשיג. זה עלוב, זה קשה לקריאה - וזה אמיתי להחריד.

הסוד, השקרים וקהילת הסופרות:
חלק גדול בספר מתאר את חייה של טורי ככותבת מוכרת בז'אנר הרומנטי, אנו זוכים להצצה מיוחדת ודי מגניבה לחיי הסופרות המצליחות בחו"ל. הכנסים הראוותניים, התחושה של אישיות נוספת וחסרת מעצורים שקמה לחיים באירועים המתוקשרים. אנו אפילו זוכים לקצת רכילויות פנימיות שכיף תמיד לשמוע. 
הדמות הנועזת שטורי הופכת להיות בכנסים האלו, היא אותה הדמות שזוכה לביטוי כשהיא בקרבתו של אלק ועושה רושם שהגבול בין עולם הספרים הבידיוני למציאות הופך לדק באופן מטריד.

איפה הקול השפוי?

הדבר היחיד שהפריע לי בספר, היה העובדה שלקח לטורי יותר מדי זמן להכיר במעשים שלה. את מנהלת שיחות מיניות עם גבר זר, למה את בכלל לא מעלה בדעתך שאת בוגדת? הרגשתי שהיא מכחישה בצורה יותר מדי מוקצנת את המעשים שלה. אל חשש ההכרה במעשים מגיעה בהמשך - אבל בעייני זה משהו שהיה צריך להיעשות הרבה לפני (לפחות בינה לבין עצמה).

אז למה כל כך נהנתי?
זה לא ספר רומנטי מהז'אנר המוכר. אתם לא תתאהבו באלק, אתם לא תזדהו עם טורי.
זו הפעם הראשונה שאני קוראת סיפור כל כך אמיתי, שמציג בצורה כל כך לא מתנצלת. 
הכתיבה נפלאה, היא אינטלגנטית ונקייה.
וסוף סוף אנחנו לא קוראים סיפור מהאגדות, אלא סיפור מהחיים האמיתיים.
נהנתי כמו שלא נהנתי הרבה זמן.
צאו מהקופסה ולכו לקרוא!
4.5 כוכבים.






תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee

חצר של ערפל וזעם (חצר של ורדים וקוצים #2) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #2) A Court of Mist and Fury