פרויקט רוזי - גרהם סימסיון

הספר "אפקט רוזי", ספר ההמשך של פרוייקט רוזי, יצא החודש לחניות (כמובן שהוא כבר אצלי בנייד..) והחלטתי שזה הזמן לכתוב את דעתי על הספר הראשון בסדרה.

את פרויקט רוזי קראתי בנשימה אחת. הייתי בשבוע שמירות והוא בא בדיוק בזמן.
לאחר שסיימתי אותו עם חיוך ענקי על הפנים חיפשתי מילה אחת להגדיר אותו, זה לקח הרבה זמן אבל המילה שנבחרה היא חינני.

הספר מספר על דון, פרופסור מבריק לגנטיקה שאובססיבי לסדר קבוע, שגרה ומדע.
דון מחליט (לאחר חישובים והוכחות רבות) שהגיע זמנו למצוא לו רעיה. דון (כמו כל איש נורמלי) מכין לו רשימת תכונות שהוא מעוניין שיהיו ברעייתו ויוצא בפרויקט הרעיה.
הוא מפיץ שאלונים בקרב נשים ובוחן אותן, שלב מבדר מאד בספר.

אבל הכל משתבש בשנייה שרוזי נכנסת לתמונה.

הספר הזה הוא ספר קליל, מלא בחן. יש בו המון נאיביות והוא מתאים לקריאה בחופשה, בים או בבריכה (ובשמירות כמובן).
מצאתי את עצמי נקרעת מצחוק, מתרגשת ומצפה בקוצר רוח לדבר הבא שיקרה.
אני ממליצה על הספר הזה לשני המינים, בכל הגילאים. אני מכירה גברים ונשים שקראו, כולם התאהבו.

נקודה נוספת, דמותו של דון שנויה במחלוקת. יש הטוענים שהוא לוקח בתסמונת אספרגר (קושי בהבנת סיטואציות חברתיות), יש הטוענים שהוא על הקשת האוטיסטית אך לאו דווקא לוקה באספרגר (אחרי מחקר בויקיפדיה הבנתי שאספרגר זה סוג של אוטיזם) ויש הטוענים שהוא חננה שהתנזר זמן רב מידיי - דבר המנע ממנו לפתח קישורים חברתיים.

עצה שלי, אני התעלמתי מכל אלה בעת הקריאה, נתתי לספר לזרום ולא קראתי לתופעה בשמה. לדעתי להגדיר את דון יפגע בחווית הקריאה, כי ברגע שמגדרים מישהו מצפים ממנו להתנהג בהתאם לנישה שהמצאנו לו. וחבל. הספר עושה עבודה מצויינת בלסחוף את הקורא בלי שום שימוש בהגדרות ונישות מוכרות.

למחפשים ספר קליל, זורם, מלא אהבה והומור - זה הספר בשבילכם.

בקרוב אסקר את אפקט רוזי.. אעדכן :)

עדכון: לסיקור שלי לספר ההמשך - אפקט רוזי

פרויקט רוזי - לרכישה באינדיבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee

חצר של ערפל וזעם (חצר של ורדים וקוצים #2) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #2) A Court of Mist and Fury