זרה - סדרת טלוויזיה המבוססת על סדרת הספרים "נכריה"

42 מעלות בחוץ, אני נשרפת. אבל אם יש משהו לוהט יותר ממזג האוויר בחוץ עכשיו זו הסדרה הזו.

אתמול שודר הפרק האחרון לעונה, הוא גרם לי להבין שזה יהיה אגואיסטי מצידי לחסוך מקהל אוהבי הספרים את הסדרה הנהדרת הזו, המבוססת על סדרת הספרים של דיאנה גבלדון.

העלילה:
השנה היא 1945, קלייר ביצ'אם, אחות אנגלייה השרתה במלחמת העולם השנייה, נפגשת שוב עם בעלה לאחר שלא התראו 6 שנים.
לא אפרט לכם יותר מידיי, אני באמת לא רוצה להרוס, אבל בשורה התחתונה קלייר חוזרת בזמן לשנת 1743, עוברת מסע שלא יאמן ופוגשת בג'יימי, לוחם סקוטי חתיך ברמה שקשה להתמודד איתה.
ושם מתחיל סיפורם...

כמה מילים על השחקנים:
את קלייר משחקת קטרינה באלפה, דוגמנית ושחקנית אירית שכבשה את כל מסלולי האופנה הנחשקים וזהו התפקיד הגדול הראשון שלה.
את ג'יימי משחק סאם הוגן, שחקן סקוטי לא מוכר במיוחד אבל הורס ביופיו.

קישורי המשחק של כל השחקנים שם יוצאים מן הכלל.
קלייר יפייפיה, מתאימה בדיוק לליהוק. אישה חזקה שלא מוותרת על עקרונותיה גם אם היא חזרה בזמן..- כזו שאני אוהבת!

הכימייה בין השחקנים יוצאת דופן בעיניי. יש בסדרה הרבה סקס, אבל בניגוד ל50 גוונים של אפור למשל, שם בלט חוסר הכימייה בין השחקנים, הסצנות פה נראות כאילו  באמת פלשו להם לחדר המיטות והם בכלל לא יודעים שהם מצולמים.

כמה דברים שאיך לומר... פחות אהבתי:
קשה לא להשוות את הסדרה למשחקי הכס, האווירה די דומה, התלבושות המושקעות, שילוב בין המבטאים, השפה ה"גאלית" שהיא כמו השפה של חאליסי.
ופה נופלת הסדרה, אין מה לעשות, העלילה זזה לאט או יותר נכון לומר משתנה בקצב שהוא לא הקצב של משחקי הכס, אבל יותר מהכל, כלום לא קורה לאף אחד. הכל מרגיש מאולץ והוליוודי, סופרת שמפחדת לפגוע בדמויות שלה כדי לא להרגיז את הקהל שלה ובמאי שחושב בדיוק כמוה.
(הדוגמאות עלולות להכיל ספויילרים קלים):
הוא יעמוד עם חבל התלייה סביב צווארו ויעצרו הכל בשנייה שהוא עומד לקפוץ.
היא כבר תהיה ערומה והוא עוד שנייה אונס אותה, ואז במהלך דרמטי בדקה הממש אחרונה, יצילו אותה.
מכוונים אקדח לראשו, ההדק ממש מתחיל להלחץ ואז קורה משהו.
(נגמרו הספויילרים)

זה הרגיש מאולץ, והפך אותי כצופה בסדרה למעט אדישה למתרחש.

ג'יימי וקלייר העלו את המסך שלי בלהבות. הם לוהטים, הם שחקנים נהדרים שמשחקים דמויות נהדרות שפשוט אי אפשר לא לאהוב.

הסדרה הזו הפכה לאחת הנצפות בחו"ל בצדק, יש בה משהו שהיה חסר כבר הרבה זמן על המסך. אהבה אמיתית, הרפתקה, זוגיות מדהימה, שחקנים יפים ואיכותיים, גיבורה נשית חזקה ומעניינת, גיבור ראשי שלא נופל ממנה באיכויותיו והרבה תשוקה.

כמה מילים על הפרק האחרון (מבטיחה שאין ספויילרים)
נראה שהבמאי שמע את התלונות שלי....
הפרק הזה שבר את כל המוסכמות הטלוויזיוניות שנראו עד עכשיו. ולא אגיד מילה מעבר. אבל כן אשמח לשוחח על זה בפרטי, כי עברו 24 שעות מאז שציפיתי בו וזה כל מה שאני מסוגלת לחשוב עליו...

חברים/חברות
אני יודעת שחם.. אבל לחום כזה אני בטוחה שלא תתנגדו.

אגב למי שתהה, אני מכירה המון גברים שצופים בסדרה, היא לא לבנות!!!




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee