חול טובעני - QuickSand - ביקורת סדרה


דיברו רבות על הסדרה הזו, נדמה שמאז שיצאה היא מייצרת גלים. מילת התואר שמהדהדת בכל הביקורות היא "מטלטלת", וזה היה מספיק כדי לשכנע אותי לצפות.

הסדרה עוסקת בנושא חם ורלוונטי - טבח בבית ספר.

פרטים טכניים:
איפה צופים: נטפליקס
באיזו שפה: שוודית
מספר עונות: עונה 1 (6 פרקים)
שנת יציאה: 2019




הגיבורה הראשית של הסדרה היא המואשמת ברצח האכזרי בתיכון, ואנחנו חווים את הסיפור דרך עיניה.
עוברים בעולמם של העשירים, בהסתרה, בהתמכרות, באהבה ובוויתור עצמי.

הסדרה בנויה טוב,
בדיוק 6 פרקים, כל פרק עוקב אחרי הגיבורה הראשית בהווה (במעצר), אבל מלווה בפלאשבקים מהעבר ששופכים אור על המציאות.

אז מה חשבתי? 
נהנתי מהצפייה.
הסיפור שנחשף היה מעניין מאד,
הייתי מרותקת - אבל לא מספיק.
הנושא חשוב, הוא מציף הרבה חולאים שיש בחברות עשירות, בתיכון, אצל בני נוער ובאהבה.
בסופו של יום, אהבה חולה וקשה מובילה את הסיפור - ואני אוהבת סיפורים שעוסקים באהבה, אבל פה מדובר בקשר הרסני מאין כמותו, שמוביל למעשים הרסניים אפילו יותר.
העלילה לא שגרתית. הבחירה ב"אשמה" להיות הגיבורה הראשית היא בחירה מעניינת שרק מוסיפה לשוני של הסדרה.


אבל.... 
השפה השוודית הייתה קשה לי, הליהוקים של הגיבורים לא תאמו את הגיל. הם אמורים להיות בסוף התיכון אבל נראו בגיל 25 לפחות. הייתה סוג של אדישות במשחק של כולם שם, גם ההיסטריות והפיצוצים בין הגיבורים היו מועטים ומושתקים. משהו מונוטוני בדיבור... שקט ואולי קצת משמים.

ב6 פרקים שיניתי את דעתי על הגיבורה אינסוף פעמים, וכל פעם כשחשבתי שאני מבינה - נזרק הפרט הקטן הזה ששינה את התמונה. 
אבל נשארתי בתחושת החמצה קלה.


הסוף היה סגור יחסית, בהחלט מסיים אפיזודה.
אפשר לסיים אחרי עונה אחת,
אבל במקרה הזה, עונה נוספת של "החיים שאחרי" יכולה בעייני לתת סגירה קצת יותר מדויקת לעלילה.

בסופו של יום אדרג אותה כ7/10 כוכבים.
זו סדרה מעניינת ולא שגרתית שבנויה טוב.
למרות מה שלא אהבתי, הדירוג גבוה בסטנדרטים שלי - אז כנראה שהם עשו שם משהו טוב.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee

חצר של ערפל וזעם (חצר של ורדים וקוצים #2) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #2) A Court of Mist and Fury