היינו שקרנים - א לוקהארט

עוד יש לי צמרמורת.
אני לא מצליחה להרפות, חושבת וחושבת, סוגרת בראש את כל הפינות. מופתעת כל פעם מחדש, מזועזעת, נדהמת.


מדובר פה בספר שקוטלג כספר נוער,לטעמי הוא כתוב ברמה גבוהה יותר מהרבה ספרים שנועדו למבוגרים.
ספר מיוחד, שרודף אחר תעלומה עם סוף מטלטל.

הגיבורה הראשית של הספר היא קיידנס, בת למשפחת סינקלר. משפחת סינקל היא משפחה עשירה, מושלמת. אצלם הכל בסדר, הם חייבים להיות נורמליים, מוצלחים וגאים.
המשפחה נפגשת כל קיץ על האי ששייך לסב המשפחה. חבורת הילדים שהתגבשה כינו עצמם "השקרנים".

באי קורה משהו, משהו רע. שמשנה את החיים של כל משפחת סינקלר. הספר רודף אחרי התעלומה שנבנתה סביב האירוע המטלטל הזה. 

כבר אמרתי לכם, אני סטיגמטית. ואת הספר הזה קיבלתי מקהילת הקוראים המשפיעים של ידיעות אחרונות לפני המון זמן. דחיתי אותו, למה שאקרא ספר נוער?

אני כל כך שמחה שהתמזל מזלי להגיע אליו.

הספר כתוב בצורה לא סטנדרטית, דימויים מתערבבים בתיאור המציאות, אגדות שמגלות פרטים על התעלומה שזורות בתוך הספר, בהתחלה התקשתי להבין ולהכנס לתוכו. הוא קצר וזורם אבל לא מהספרים שסוחפים מהעמוד הראשון.
הספר מעורפל, שאלות שצצות לא מקבלות מענה. אבל אי אפשר לעצור.
הביקורות דיברו על הספר המטלטל שבסוף הכל מתבהר. ואכן כך קרה.
רק חבל ששכחו לציין את הצמרמורת שיש בגוף, את דפיקות הלב ואת סערת הרגשות.

מדובר פה בספר נוער למבוגרים. השפה ללא מספק מתאימה לנוער אבל זהו ספר שצריך אינטליגנציה וניסיון חיים כדי להבין. ספר שהראש מסרב לשחרר.
אם כבר נוער, אז לנוער בוגר, מעל גיל 15 לפחות. חבל לבזבז את הספר הזה כשעוד לא מספיק בוגרים כדי להבין אותו.
אבל הוא מתאים למבוגרים, אולי אפילו יותר.

אל תגיעו עם רקע מקדים! אתם אמורים להיות בערפל.
אתם אמורים לשאול שאלות, אתם אמורים לחשוד, בסוף הכל מתבהר ותאמינו לי, שלא תצפו לזה.

היינו שקרנים הוא ספר מעולה, שהחסרון היחיד שלו, הוא שבלתי אפשרי להתאים אותו לחתך גילאים מסויים. 

אני ממליצה בחום, למבוגרים ונערים בוגרים, כאלה שחושבים מעבר ומנתחים דברים.

אני הולכת להרגע ממנו... (ולקרוא שוב את הסוף)

תגובות

  1. אני פשוט סיימתי אתזה בכמה שעות אז לא היה לי זמן לשאלות .-.

    השבמחק
    תשובות
    1. אצלי ההתחלה ממש לא משכה אותי, אז היה מלא זמן לשאלות😂

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee