Strong Enough - Melanie Harlow & David Romanov // חזק מספיק - מלאני הארלו, דייוויד רומנוב

★★★★★
הספר מבוסס על סיפור אמתי. סיפור חייו של דיוויד רומנוב, אחד משני הסופרים. לפעמים הסיפור היה כל כך "ספר רומנטי" שהייתי צריכה להזכיר לעצמי שדברים אלו אינם המצאה שמטרתה להתאים לז'אנר הרומנטי, אלא אירועים אמתיים.

"I wasn’t expecting him at all.

I wasn’t expecting any of it."

הספר נכתב על ידי שני סופרים, מלאני הארלו שהיא סופרת מוכרת בז'אנר הרומנטי (הסטרייטי) ודיוויד רומנוב שהוא ידיד טוב שלה במציאות. יחד הם החליטו לספר את סיפור חייו של דיוויד.




על הספר: 
מקסים בן ה24, מקבל החלטה על בסיס תחושת בטן, הוא לוקח את כספו ורכושו (שאין לו הרבה מהם) ועוזב את רוסיה לטובת לוס אנג'לס. רצף של אירועים שנראה כאילו נגזרו מקומדיה רומנטית מוביל אותו להתגורר אצל דרק בן ה36. מקסים גיי מוצהר. דרק סטרייט מוצהר - לא להרבה זמן... 


את הספר שמעתי באודיו באנגלית

דעתי: 

מדובר בספר MM יפהפה ומהנה. ספר שחודר לעומקן של הדמויות הראשיות, מגשר על פערים בניהן ומשלב את כמות הדרמה הדרושה והמדויקת ליצירת עלילה נהדרת. 
בונוס: הסופר נראה ככה: 

דמותו של דרק, רווק עמיד כלכלית, חולה ניקיון בוגר וכועס, הייתה נהדרת. האמנתי להכול. הרגשתי את הבדידות, את חוסר היכולת להיות מסופק. הדמות שלו תוארה מדהים ונגעה לי עמוק בלב. הוא לא היה מושלם, הוא עשה שטויות וקיבל החלטות שלא אהבתי. אבל הבנתי למה הוא נוהג כפי שנהג. 


"The more I learned about him, the more I realized that the problem wasn’t that he didn’t know what he wanted, the problem was that
he did know —he just didn’t like it."

מקסים, התייר הנאיבי עם החלומות הגדולים היה חמוד בטירוף. גם עכשיו כשאני חושבת עליו, משהו מתכווץ לי בבטן. התמימות שלו, האהבה הגדולה, הנתינה גם כשאין מה לתת והסבלנות האין סופית לדרק. דמותו של מקסים היא הדמות המייצגת את הסופר. 

הכימיה בין השניים הייתה לוהטת ואמינה. סצנות הסקס היו כתובות מדהים. מסוג הסצנות שעושות פרפרים בבטן גם כשרק נזכרים בהן. החיבור בניהם לא טבעי, לא מסתדר כל כך. הם לא מתאימים. ועדיין, הדרך בה בנו את הקשר הצליחה לגעת בי. 


“Finally, with you, because of you, the pieces of me all made sense.”

בונוס נוסף: מוטיב הבגדים הוא מוטיב סופר לוהט בספר הזה. אני אסביר, מקסים לובש את הבגדים של דרק והסופרים איכשהו הצליחו לגרום לזה להפוך לדבר הכי לוהט בעולם... מומלץ בחום.

הספר הזכיר לי את ספר הMM הראשון שיצא בעברית, מרכבות באיילון. למרות שStrong Enough יצא אחרי מרכבות, הספרים שילבו המון מאפיינים דומים. הרווק המבוגר, המוצלח והבודד שלא מצליח להרגיש עם נשים, הבחור הצעיר והיפה שכבר מחוץ לארון, נסיבות שמובילות למגורים משותפים. מרכבות באיילון הוא אחד הספרים האהובים עליי, והספר הזה לא אכזב למרות הדמיון. 


"I was aware that he had chosen me not just over another man, but over himself."

מה לא אהבתי: 
לדרק יש נטייה לכעוס על עצמו. הוא כועס על המשיכה שלו למקסים, הוא כועס על זה שהוא לא נמשך לנשים. את הכעס הזה דרק מוציא על מקסים. שעד כאן הכל בסדר, זה מתיישב עם הדמות. אבל דווקא התגובה של מקסים לא אמינה בעייני. הנושא לא מדובר יותר מדי, דרק לא מתנצל ומקסים לא מבקש התנצלות. 


"MADNESS. It was madness inside me.
The way I wanted him. The way I needed him...
Madness. That’s what it was.

And I could no longer contain it."

את הספר שמעתי באודיו, חוויה לא מומלצת לצערי. לספר שני קריינים, כל קריין מקריין דמות. הקריין שמגלם את דמותו של מקסים עושה כל שביכולתו כדי להישמע רוסי. בפועל המבטא המזוייף נשמע כאילו הוא מפהק את המילים. האינסטינקט האנושי שכמובן חזק ממני, גרם לי לפהק בחזרה. לא הייתה שום סיבה הגיונית שזה יקרה (מבחינת העלילה), רק בגלל קריין מעצבן.


"this was all a game to Derek—he was fucking with me like I was some kind of toy."

לסיכום, 
ספר לוהט, מיוחד, עמוק ומרגש. 
העובדה שמדובר בסיפור אמתי רק מוסיפה לו קסם. 
אם אהבתם את מרכבות באיילון, אתם תמותו על הספר הזה.
4.5 כוכבים 

אסיים בציטוט חזק מתוך הספר:

"DENIAL WAS a game I played well.
The field was familiar, I had all the strategies memorized, and the uniform fit like a
glove. I’d worn it practically my entire life. Don’t want to feel something? Refuse to feel it. Don’t like the thoughts in your head? Reject them. Don’t like the person you really are?"

הכריכה הישראלית:



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee