הגבר בשבילי - ג'נה איסטון // Right - Jana Aston (סדרת בתי הקפה #2)

★★★★☆
עדכון! הספר תורגם לעברית ויצא בהוצאת אדל

אהבתם את לוסי המשוגעת מלשנוא את אדם קונור? חכו שתכירו את אוורלי ג'נסון, שללא כל ספק - שמה את לוסי בכיס הקטן. 
רק שהפעם, בניגוד לאדם קונור שהיה עדין וקצת אנמי ליד לוסי, הצמידו לגיבורה המטורללת הראשית - גיבור לא פחות מטורלל ממנה. 




על הספר: 
אוורלי ג'נסון, סטודנטית בשנה האחרונה בקולג', מאוהבת. היא התאהבה בגיל 6 בחבר הכי טוב של אחיה הגדול ומאז ועד היום היא עושה הכל כדי לזכות בלבו. גם אם זה כולל כמה דברים מאד לא קונבנציונליים או חוקיים. 
אבל מה אם הוא לא הגבר הנכון בשבילה? 


את הספר שמעתי באודיו באנגלית

דעתי עליו: 
במילים גסות ומכלילות (אך הכרחיות) הספר הוא סוג של הכלאה גסה בין לשנוא את אדם קונור ויהיר בחליפה. ההומור הגס, הגיבורה הפסיכית, האישה שלא מפחדת להשיג את מה שהיא רוצה וכמות ההזיות, כי בואו נודה בזה - היא עושה דברים הזויים, משוגעים, מטורללים ובטוחה שהיא בסדר - וזה קורע! 
איפה יהיר בחליפה נכנס לסיפור? 
אז פה זה דווקא החלק שפחות אהבתי ביהיר בחליפה, העלילה המאד ז'אנרית טיפוסית שלא מחדשת הרבה. 
מה שמפתיע - זה שלמרות שהעלילה הכללית צפויה להחריד, כולל הטוויסטים הלכאורה מפתיעים, ההתמודדות של הגיבורה איתם היא בדיוק ההפך מטיפוסית ואתם הולכים לצחוק ולהנות מכל שנייה. 

חוש הומור אינטליגנטי, לא צפוי ופשוט כייפי ממלא את הספר הזה. זה לא עוד אחד מהמקרים בהם הסופר מזיע במטרה לגרום לנו לחייך, ממש לא. הכתיבה עצמה צינית, קלילה ומבטאת בצורה נפלאה את המקרים ההזויים והפעולות המשוגעות של הגיבורים. לא מדובר באירועים נקודתיים מצחיקים, אלא בכתיבה שלמה, כוללת שפשוט מצחיקה.

סוף סוף גיבור ראשי לא מאכזב! אם כבר מדברים על מה שלא אהבתי באדם קונור, אדם שקע איפה שהוא בצלה של לוסי. במקרה הזה, הגברבר שלנו לא פחות משוגע מהגיבורה. מה שהופך את הספר לקורע מצחוק. 

סקס לוהט, לוהט מאד. נתחיל מזה שהסופרת לא הופכת את הדמויות לרציניות או פחות מצחיקות בזמן הסקס. הן אותן הדמויות והיא עדיין מצליחה להפיק סצנות מעולות. דווקא בגלל האופי הכל כך ייחודי של הגיבורים, היא מצליחה ליצור שילוב מעניין ולוהט במיטה. 

ועכשיו לחלק האהוב עליכם, 
מה לא אהבתי: 
זוכרים את מה שאמרתי על יהיר בחליפה? אז המון דברים שהפריעו לי בספר ההוא, הפריעו לי גם פה. אלה לא בעיות שייחודיות ליהיר בחליפה, אלה בעיות שהז'אנר הרומנטי חולה בהן ולצערי הן הופיעו גם פה: 
התאהבות סופר מהירה ולא מאד מבוססת, הקפיצה משלב הדייט הראשון לשלב ה"בוא נדבר על חתונה וילדים" קרתה באותו הפרק פחות או יותר. ואתם יודעים שזה לא הקטע שלי. 

דילוג על קטעי ההיכרות, "דיברנו והיה מעולה, ממש נהנתי לדבר איתו" ופה בערך נגמר שלב ההיכרות, מצד שני - הסופרת מבלה עמוד שלם בתיאור הנשיקות שלו בצוואר. 

העלילה, הטוויסטים בעלילה, רצף העלילה הכללית - את הכל כבר ראינו. אין שום חידוש ברצף העלילה הכללי. 

בשורה התחתונה
קומדיה רומנטית מעולה, שנונה ואיטלנגטית. 
כתיבה נהדרת, דמויות מעולות. 
מבחינת העלילה אין פה חידוש משמעותי, אבל ללא כל ספק יש פה נקודת מבט חדשה ומבדרת. 
מאד מומלץ. 
4 כוכבים.

זה ספר יחיד? 
הספר הוא ספר שני בסדרה של 4 ספרים יחידים. כל ספר על גיבורים אחרים לחלוטין, אין צורך לקרוא אותם לפי הסדר, אין צורך לקרוא את הראשון כדי להנות מהשני. הם לגמרי בלתי תלויים. תראו אותי, התחלתי בשני ולא הרגשתי שום מחסור. 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee